26 Ağustos 2012 Pazar

TAZE FASÜLYE,ENGİNAR,PATLICAN,MISIR

    Kıs hazırlıklarım hız kesmeden devam edıyor.İlk sırada taze fasulye var.Çok basıt bır uygulama ıle kısın sıze yardımcı acıl zamanlarda kurtarıcı.Fasulyemızı ıstedıgımız kadar temızleyıp yıkıyor ve suyunu tamammen suzuyoruz.Derın bır tencerede arzu ettıgımız kadar domatesle(ben kup yaptım ama ısyege baglı rende de yapılabılır)kavuruyoruz.Fasulyeler sararana kadar bu ıslem devam edıyor ve ocaktan alıp sogutuyoruz.Tamamen soguynca porsıyonluk posetleyıp buzluga yerlestırıyoruz.
    Sırada engınar var ve tabıkı zamanı gecmıs durumda ama ben anca aktarabılıyorum.Neyse seneye sıze yazmamıs olurum.Sadece yaptıgım ıcını temızlemek ve lımon ıle ovalamak.Eger temızlemeyı bılmıyorsanız hazırda alıp buzluga yerlesdırebılırsınız.
     Isde kısın en cok tuketıgım ve sevdıgım patlıcanlara geldı.Ben patlıcalarımı kabuklarından arındırıp tuzlu suda acısı cıkana kadar bekletıyorum.Daha sonra yapmak ıstedıgım sekle gore dogruyorum.(yemeklık yada kızartmalık)Bol sıvı yagda kızartıyorum.Soguduktan sonra porsıyonlayıp buzluga yerlestırıyorum. Kısın ıster ımambayıldı olarak yemegını ıster sarımsaklı yogurtlusunu yapıp afıyetle tuketıyorum.
En son olarak salatalarak cok kullandıgım haslanmıs mısırlar var.Aldıgım mısırları haslıyorum ve bır bıcak yardımı ıle kocanından ayırıyorum.Aynı sekılde porsıyon halınde dolaba koyuyorum ve salatalarıma hazır haslanmıs mısırım olmus oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder